Технічні характеристики

Одеський порт - один з найбільших портів Чорноморсько-Азовського басейну, розташований у північно-західній частині Чорного моря на перетині торгових шляхів Сходу і Заходу, що склалися історично. Площа території: 141 гектар. Кількість причалів: 54. Довжина причальної лінії: більше 9000 м. Порт здатен приймати та обслуговувати судна довжиною до 330 м, шириною - до 40 м, осадкою - до 13,0 м. Управління технічною інфраструктурою та виробничими процесами в порту здійснює Одеська філія ДП «Адміністрація морських портів України» (ОФ ДП «АМПУ», адміністрація Одеського порту).



На сьогоднішній день пропускна спроможність порту складає 50 млн. тонн вантажів (25 млн. т. сухих та 25 млн. т. наливних) у експортному, імпортному та транзитному сполученні. Приймаються до перевалки наступні види вантажів: нафта і нафтопродукти наливом, зріджений газ, тропічні і рослинні масла, технічні масла, контейнери всіх типів і розмірів, кольорові і чорні метали, руда, чавун, цукор-сирець навалом, зернові насипом, швидкопсувні вантажі в тарі, різні вантажі в мішках, ящиках, пакетах, біг-бегах і укрупнені вантажні одиниці, автотранспорт. Виняток становлять вантажі, потенційно небезпечні для навколишнього середовища.


На території порту функціонують 17 виробничо-перевантажувальних комплексів (терміналів): 7 універсальних, 4 зернових, 2 контейнерних, 2 олійних, 1 нафтогазовий, 1 рефрижераторний. Стивідорні послуги в порту надають 15 компаній у статусі портових операторів.



Максимальна спроможність порту з переробки зернових вантажів складає 13 млн./т. на рік. Перевалка зернових культур здійснюється на 8 терміналах. На території підприємства функціонують 5 елеваторів і 3 склади напольного зберігання, загальним обсягом одночасного зберігання 815 тисяч тонн. 



Контейнерні термінали порту розраховані на перевантаження понад 900 000 TEU на рік. 



Пасажирський комплекс порту – один з найбільших на Чорному морі і налаштований на прийом і обслуговування до 4 млн. туристів на рік.


 

Розвинена транспортна інфраструктура дозволяє доставляти вантажі в порт автомобільним, залізничним, морським і річковим транспортом. Для забезпечення високої продуктивності порту з обробки контейнерів створений і розвивається «Сухий порт» і спеціальний шляхопровід, що дозволяє вантажному автотранспорту заїжджати в порт, минаючи автодороги міста і чекати заїзду на спеціально обладнаному майданчику у «Сухому порту».



На території порту здійснюється реалізація масштабних інвестиційних проектів розвитку виробничої інфраструктури. У 2020 році заплановане 

  • закінчення будівельних робіт на пусковому комплексі №1 за проектом реконструкції причалу №7 Карантинної гавані(після реконструкції довжину причалу буде збільшено до 386,5 м, глибину – до 13,5 м, експлуатаційні навантаження – до 20 т/м2);
  • закінчення будівництва нового причалу №1-з на Андросовському молу (завдовжки 254 м і глибиною 12,0 м з перспективою поглиблення до 13,5м), на базі якого розміщений зерно перевантажувальний комплекс, потужністю 4 млн. т/рік. Загальне виконання робіт за об'єктом будівництва становить 76%;
  • закінчення реконструкції 1-ї черги магістрального шляхопроводу порту естакадного типу (роботами передбачено відновлення основи та асфальтового покриття проїзної частини та лакофарбового покриття вантової частини мостової споруди).


 

Сучасний Одеський порт являє собою конгломерат суб'єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на засадах державно-приватного партнерства. Понад 400 пов'язаних з портом компаній малого і середнього бізнесу надають широкий спектр послуг з перевалки, транспортування та експедирування вантажів, обслуговування флоту, утилізації відходів, благоустрою території та інш. Державні і приватні компанії порту дбають про захист навколишнього середовища, інвестують значні кошти у впровадження дружніх до екології та енергозберігаючих технологій. Взаємовідносини адміністрації порту з компаніями-партнерами побудовані на принципах відкритості і прозорості. Корпоративна стратегія підприємства спрямована на утримання конкурентних позицій підприємства, максимальне наповнення державного бюджету та створення нових робочих місць.