ДП «Одеський порт». Після фінансового провалу 2019 року, січень 2020р. - 7 мільйонів «плюс»

лютий 10

10 лютого в приміщенні управління ДП «Одеський порт» відбувся брифінг для представників ЗМІ міста. Керівник підприємства Олексій Мясковский поінформував журналістів про фінансові результати ДП «Одеський порт» з початку року. На відміну від минулорічних вони позитивні.

Так, січень поточного року підприємство завершило з прибутком трохи більше 7 млн. грн (7 130 000 грн.) тоді як у січні 2019 р збитки складали 6 млн. грн., а в цілому за минулий рік – майже 100 млн.грн.

Частково зростання прибутку пояснюється позитивною динамікою на ринку. Але головна причина успіху – оздоровчі міри керівництва при підтримці Міністерства інфраструктури України. 

По перше, це прийняті екстрені заходів з тарифної політики. 

Не скажу, що це остаточні тарифи. На сьогоднішній день, в силу не відрегульованості ринку, ми проводимо щомісячний аналіз нашої роботи і знаходимо оптимальні варіанти для подальшої роботи, - зауважив О.Мясковський. 

Друга, але не менш вагома, частина оздоровчих заходів, що дозволила вийти на позитивний фінансовий результат, стосувалась кардинального скорочення витрат.

Зокрема, досягнута економія фонду оплати праці у 40%, за рахунок припинення виплати захмарних зарплат, премій та надбавок керівникам вищої ланки. Разом с тим, для виробничого персоналу з лютого зарплата буде підвищена на 10%. У цьому році заплановані ще одне підвищення з/п для працівників виробничої сфери.

На сьогоднішній день, - відмітив в.о. директора, - середня зарплата на підприємстві складає  17000 грн, що на 38% більше, ніж в середньому по Україні, і на 53% вища ніж по Одеській області. І це, я вважаю, хороший показник, але ми намагаємось виправити диспропорції, що виникли при минулому керівництві.


Значну долю видатків вдалось підприємству скоротити за рахунок закриття нераціональних, економічно необґрунтованих проектів, в тому числі в сфері інформаційних технологій, що вели тільки до збитків.

Політика раціоналізації видатків буде продовжена. Проектом фінансового плану передбачається реалізація на ринку збиткових об’єктів основного фонду, як док №4, а також техніки, що не користується попитом у стивідорних компаній. Передбачається передача на баланс ДП «АМПУ» готелю Одеса, в оренду – бази відпочинку «Чабанка» з аквапарком «Посейдон», та інших непрофільних об’єктів.   

Олексій Мясковський, відповідаючи на питання журналістів, охарактеризував і економічну ситуацію в підрозділах державного підприємства. Деяким з них за короткий період вдалось переломити кризу. Наприклад автобаза, що минулого мала збитків на 300 тис. грн, січень завершила з прибутком 90 тис. 

Найбільшому підрозділу портовому флоту вдалося вийти на рівень 30% ринку буксирних послуг в порту (проти 15% - в 2019 г.), але і цього поки що недостатньо, для того відпрацювати хоча б "в нуль" між доходами і видатками. Необхідні подальші заходи щодо стабілізації ситуації, в т.ч. і приведення чисельності персоналу у відповідність з доходами, скорочення видаткової частини. В підприємстві шукають шляхи удосконалення тарифної політики, і можливості роботи для суден за межами порту. 

Нами запропоновано ряд законодавчих ініціатив, які також допоможуть врегулювати ситуацію на буксирному ринку. На жаль, цей процес не швидкий, але необхідний, - зауважив керівник підприємства


Покращилась ситуація і у ще одному вагомому підрозділі - ВСП «Судноверф «Україна». Однак, хоча доходи там виросли в 2,5 рази, а  збитки скоротилися в 2 рази, теж не вдалось досягти позитивного фінансового результату. Керівництво підприємства планує впровадити концепцію трансформації бувшого СРЗ в компактне судноремонтне виробництво. Ведеться робота над заповненням портфеля замовлень. О.Мясковський висловив надію, що ці міри дозволять вивести завод на стабільну прибутковість.

Декілька питань журналістів стосувались також концесійного проекту з CMA CGM, який поки що знаходиться в стадії розробки і обговорення.


Прес-служба ДП «Одеський порт».