Інтерв’ю з керівником Первинної професійної спілки Одеського порту Вельчевим Володимиром Ананійовичем.

серпень 02

Відкриваємо нову рубрику "Стосується кожного портовика"

1. Ви очолили профспілку ДП «Одеський порт» у дуже непростий час.  Які особливості Ви б відзначили в профспілковій роботі того часу і сьогодення?

- Так, дійсно, рік тому ініціативна група працівників нашого підприємства прийняла рішення про створення нової незалежної профспілки на противагу тій, в якої знаходилися наші співробітники довгі роки й все більше і більше втрачали право прийняття самостійного рішення у визначенні соціальної політики підприємства та  розподілу власних фінансових ресурсів.
Завдяки підтримці трудового колективу ми отримали статус юридичної особи, що дозволило нам оформити власний розрахунковий рахунок в банку, зареєструватись в податковій інспекції та розпочати роботу, так би мовити, з чистого аркуша.
На профспілковій  конференції, яка відбулась 15 жовтня минулого року, був обраний профспілковий комітет Первинної професійної спілки Одеського порту.
Відтоді наш колектив самостійно, незалежно від інших профспілок, здійснює свою діяльність, виконує умови Колективного договору та здійснює контроль виконання Колективного договору збоку керівництва ДП «Одеський порт».
Завдяки команді керівників, на чолі з Олексієм Мясковським, наше підприємство з 2020 року вийшло на новий рівень показників, почало відображати  позитивні результати діяльності підприємства, хоча робота головного по прибутковості підрозділу – Портового флоту, вже й тоді викликала тривогу за його майбутнє.
Ви запитали про особливості діяльності профспілки  того часу і на сьогодні, можу сказати, що принципових особливостей не відзначається. Є повсякденні труднощі, такі як скорочення робочих місць, бракування обсягів робіт у виробничих підрозділах, неминучим  також залишаються бюрократичні бар'єри.

2.  Ви очолювали профспілку в різні періоди, в тому числі - складні, переломні. Із переліку питань, які доводилося вирішувати трудовим колективом і профспілковою організацією, які були найбільш дискусійними?

- Безумовно, самим гострим питанням були і залишаються проблеми, пов’язані з Портовим флотом. Відсутність роботи або скажімо, вкрай мала завантаженість буксирів, викликана конкуренцією, внаслідок роботи приватних буксирів на цьому ринку послуг, спонукає до напруженості у колективі. Реформування роботи Портофлоту так чи інакше стосується майбутнього багатьох працівників та їх сімей. Профком нашої профспілки неодноразово ініціював письмові звернення як на адресу попереднього керівництва Міністерства інфраструктури України, так і на адресу чинного керівництва Міністерства.  На даний момент, позитивного рішення з боку органів виконавчої влади ми не отримали, але ми не зупиняємось на досягненому і продовжуємо проводити дії щодо вирішення цього важливого питання.Сьогодні  команда фахівців, яку очолює Олексій Мясковський, робить непрості кроки для отримання прибутковості Портофлоту і є всі ознаки того, що у  липні цей підрозділ стане прибутковим.Другим дискусійним питанням постає медичне страхування наших співробітників. У жовтні минулого року наша профспілка уклала договір з клініками «Odrex» і «Клініка Святої Катерини» про надання медичних послуг на страховій основі.Більшою мірою страховка стосується клініки «Odrex», оскільки «Клініка Святої Катерини» орієнтована на діагностику Covid-19.У клініці «Odrex» ми застрахували наших працівників за наступними напрямками: 

- швидка медична допомога;

- невідкладна діагностика;

- ургентний стаціонар.

При цьому, відповідно до опції «швидка медична допомога» були застраховані не тільки працівники ДП «Одеський порт», а й члени їх сімей.

Досвід нашої спільної роботи з клінікою «Odrex» показав як плюси, так і мінуси.

Профспілковий комітет разом із керівництвом ДП «Одеський порт» постійно працюють над покращенням страхового покриття для працівників, та при підписанні наступного договору у вересні цього року будуть враховані всі недоліки попереднього періоду.

3. Яким чином члени профспілки можуть звернутися до Первинної професійної спілки та  отримати відповідь на своє питання або отримати певні грошові виплати?

- Як я вже говорив, у жовтні 2020 року на конференції трудового колективу було прийнято новий Колективний договір і в той же період на профспілковій конференції був обраний профспілковий комітет Первинної професійної спілки Одеського порту.Запевняю, що в складі профкому працюють чесні, сумлінні люди, для яких порт - це більше, ніж звичайне місце роботи. Кожен член профкому делегований тим чи іншим структурним підрозділом підприємства і представляє його інтереси. Формат взаємовідносин співробітника з профкомом побудований за принципом звернення працівника до свого профспілковому лідеру, який, у свою чергу, керуючись Колективним договором і кошторисом профспілки, приймає рішення на виплату тих чи інших видів матеріальної допомоги, грошової винагороди або надання інших видів підтримки, що стосуються трудових і соціальних  питань.

4. Яким чином відбувається інформування співробітників порту і членів профспілки, що стосується діяльності на сьогодні?

- На щастя, сьогодні існує багато засобів комунікації між профспілкою та  співробітниками Одеського порту. З інформацією можна ознайомитись на сайті підприємства, сторінках у Фейсбуці, у групі Viber, за допомогою електронної розсилки, але все ж таки найкращим й досі залишається живе спілкування. Спілкування відбувається в моєму кабінеті, двері якого відкриті для всіх, спілкування відбувається на робочих місцях, як в цеху судноверфі, так і на містку буксира.

5. Які найбільш вагомі досягнення Ви могли б віднести на рахунок профспілкової організації підприємства?

- Для початку скажу, що багато хто не вірив, що наша профспілка зможе не тільки розпочати свою діяльність, але й зміцніти. Без досвіду самостійної роботи, без наставників, які керували нами, не бувши членами нашого колективу, нам нібито не прожити. Так ось, головне досягнення полягає, на мій погляд, в тому, що ми зміцніли, не дивлячись на проблеми, які є на підприємстві. Окремо хочу наголосити на тому, що всі кошти профспілки витрачаються виключно за безготівковою формою, що дозволяє, в разі потреби, відзвітувати перед колективом за всі витрати аж до копійки.

6. Яка участь Вашої профспілкової організації в подоланні загальної проблеми останніх років, а саме коронавирусного захворювання?

Я згадував вже, що в період загострення ситуації, викликаної захворюванням Covid-19, наша профспілка без зволікання уклала договір медичного страхування по діагностуванню і амбулаторно-поліклінічному лікуванню цього захворювання з клінікою «Свята Катерина». Цей договір діє до цього дня. Окрім цього, усім без виключення працівникам нашого підприємства, що перенесли це важке захворювання, профспілка виділила  матеріальну допомогу на лікування. На сьогодні профспілка успішно вирішує питання з вакцинацією працівників підприємства. Особливо хочу відмітити, що в питаннях вакцинації нам допомагає медико-санітарна частина порту, з якою профспілка також має договірні відношення. Користуючись можливістю, я хочу призвати усіх працівників порту не нехтувати своїм здоров’ям та серйозно віднестися до проблеми вакцинації.  

7.  Сьогодні є багато розмов про перспективи соціального партнерства між трудовими колективами Адміністрації Одеського морського порту та ДП «Одеський порт». У чому полягають ці перспективи?

- Профком нашої профспілки і я, як голова Первинної професійної спілки Одеського порту, солідарні з думкою про те, що співробітники Одеського порту, які в 2013 році були роз'єднані в дві окремі організації, завжди будуть підтримувати добрі, партнерські відносини між собою. Ми працюємо в одній галузі, виконуємо схожі завдання, які стосуються розвитку порту і врешті нас об'єднує давня дружба, а в деяких випадках і родинні зв'язки.Водночас я повинен чітко заявити, що ні про яке злиття профспілок наших організацій не йдеться мова. Наміри про партнерські стосунки наших колективів відображені в меморандумі про партнерство, який може бути підписаний нашими керівниками і главами профспілок.  Меморандум - це інформаційно-довідковий документ з викладом поглядів на яке-небудь питання, в даному випадку йдеться про наші відносини на принципах соціального діалогу, взаємної поваги та рівноправності.

8. Які пріоритетні завдання ставить перед собою первинна профспілкова організація підприємства?

- Профспілковим комітетом вироблені основні напрямки соціального розвитку нашого колективу, на яких я хочу коротко зупинитися. По-перше, це турбота про здоров'я кожного співробітника. В цьому відношенні ми робимо реальні кроки, а саме: медичне страхування всіх співробітників, медичне обслуговування в медико-санітарній частині Одеського порту, матеріальна допомога у зв'язку з перенесеним захворюванням Covid-19 і все це за кошти Первинної професійної спілки Одеського порту. По-друге, в кінці 2020 року гостро постало питання про припинення перевезення співробітників на роботу і з роботи транспортом підприємства. Вартість проїзду в автобусах автобази порту в рази перевищувала вартість проїзду в муніципальному транспорті, при цьому діяло тільки два маршрути, що вкрай не задовольняло запити співробітників. Профспілка взяла на себе всі витрати з перевезення працівників і зараз діють три маршрути, причому для пасажирів ця послуга безкоштовна. Можна перераховувати безліч дійсно корисних справ, які профспілка постійно здійснює відповідно до Колективного договору, я відзначу основні: матеріальна допомога членам профспілки, благодійна допомога дитячим будинкам, компенсація путівок до дитячих оздоровчих закладів, компенсація путівок працівникам на санаторно-курортне лікування, новорічні подарунки дітям і багато іншого.

- Дякую за таке відверте і в той час фундаментальне інтерв’ю, сподіваюсь, що дана рубрика бере свій початок и впевнено крокує далі, адже такі важливі питання повинні стосуватися кожного портовика.

Прес-служба ДП «Одеський порт»