«Портофлот може бути конкурентоспроможним», - керівник ДП «Одеський порт» Олексій Мясковський

травень 21

Портовий флот в минулому був найприбутковішим підрозділом Одеського порту, але в останні роки став збитковим. Проте, з приходом в листопаді 2019 р нового керівництва, стала відчутна позитивна динаміка в роботі підрозділу. Кількість робіт зросла майже вдвічі: 31% замість 15-18% в 2019 році; при цьому 19,6% (в 2019 році - 8%) буксирних робіт виконуються по модулю (оплата залежить від потужності використовуваного в операції буксира).

Сьогодні портофлоту належить 20% ринку, в акваторії Одеського порту. У квітні обсяг робіт, виконаний підрозділом, вдвічі перевищив показники аналогічного місяця 2019 р, що дозволило відпрацювати місяць з прибутком - понад 1 млн грн.

-Поки що ми не бачимо падіння завантаження в зв'язку з пандемією Covid19. Але, як відомо, ринок має інерційний характер. Тому проблеми можливо будуть відчутні в літні місяці, - зазначив О. Мясковський.

Що стосується модульної системи, Олексій Мясковський підкреслив, що модульна система, рентабельна для порту і справедлива для замовників. Але в умовах роботи з конкурентами, які використовують різну цінову політику, не завжди ефективна. Очевидно, необхідно модифікувати тарифну політику, пристосовуватися до умов ринку.

- Без законодавчого регулювання правил на ринку буксирних послуг, держпідприємству дуже складно в існуючих умовах досягти значної прибутковості флоту, - прокоментував О. Мясковський.

Фахівці порту, спільно з компанією «Інтерлігал» проаналізували роботу буксирного флоту за кордоном. У жодній цивілізованій країні світу, незважаючи на наявність конкуренції, щодо ринку буксирних послуг не діє принцип Laissez-faire (абсолютне невтручання держави в процес). Існує чіткий порядок: визначено кількість буксирів (по потужності або по тяговому зусиллю), які беруть участь в обробці конкретного судна, встановлені вимоги до буксирних компаній (наявність флоту, дотримання норм і вимог до системи безпеки мореплавства в акваторії - страховка, кваліфікований екіпаж і т. д.).

На підставі такого аналізу ДП «Одеський порт» ініціювало розробку нормативного документа про регулювання буксирних послуг в Україні. Профільне міністерство підтримало ініціативу і розробило відповідний законопроект, який, як сподіваються фахівці підприємства, буде поданий на розгляд ВР.


Прес-служба ДП «Одеський порт» за матеріалами сайту ports.ua